2010. december 6., hétfő

Diós szelet

Advent második vasárnapján csak a Zseni meg én voltunk otthon, de hősiesen, közös erővel elkészítettük a süteményt: Zseni volt a kukta, én meg a góré.
Valamelyik karácsonyra kaptam egy Lajos Mari féle Karácsonyi sütemények receptes könyvet. Anyának még múlthéten megadtam a jogot, hogy válasszon belőle: mit csináljak a második gyertya gyújtásra. Sacher alaptésztás diós szelet mellett döntött, mondanom sem kell, ez se az a zsírégető fajta. Az első napon még megelégedtem azzal, hogy csak megillatoltam, de ma már meg is kellett kóstolnom!


Hozzávalók:
Tészta:

6 tojás
200g étcsokoládá
100g liszt
200g dió
250g vaj
200g cukor
1/2 tk. őrőlt szegfűszeg
1/2 tk. fahéj

Máz:
Sárgabarack lekvár
100g étcsokoládé
1ek olaj
35 db fél dió

A vajat a cukorral habosra kikeverem. Egyenként hozzáadom sárgáját, habosra keverem, hozzáadom a megolvasztott csokoládét. A liszthez hozzáadom a darált diót és a fűszereket. Most jöhet a tojások fehérjéjének LÁGY habbá verése (nem szabad túl keménynek lennie). A vajas masszához hozzákeverjük a fehérjék 1/3 -át majd a diós liszt 1/3-át. Így folytatjuk míg végül el nem fogy! :)
Előmelegített sütőben 160 fokon 20-30 percig sütjük!

A mázhoz a csokit pára felett megolvasztjuk az olajjal együtt, majd rákenjük a sárgabarackkal bekent süteményünk tetejére. Sorba rárakjuk a diókat és hagyjuk megdermedni!
És Voilá! Bon appetite!

Jah, a csokimázam nem sikerült szépre: ronda de finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése