2010. november 28., vasárnap

Adventi gyümölcskoszorú

Eljött advent első vasárnapja (vettünk koszorút végül)!
Kora este haza értem és közösen elkészítttük az alábbi süteményt. Nagyon jó móka volt, és a remek illat ami belengte a konyhát, maga a hamisíthatalan karácsony.
Jövő héten a többiek mennek a bécsi adventi vásárba, irigylem őket (a rengeteg ember miatt nem), de nekem marad a szegedi Dóm téri vásár. Tavaly voltam én is a Bécsi vásárban, ami csodálatos volt, magával ragadó. Főleg a kézzel festett üveggömbök, amiket az arany árában mérnek.
Kellemes első adventi vasárnapot kívánok!


Hozzávalók:

60 dkg aszalt gyümölcs (vegyesen, ízlésünk szerint)
4 dl rumos tea
20 dkg dió
8 tojás

40 dkg cukor
2 evőkanál méz
40 dkg liszt
40 dkg vaj
2 zacskó vaníliás cukor
1 zacskó sütőpor
4 evőkanál rum

Az aszalt gyümölcsöket előző este feldaraboljuk, rumos teába áztatjuk.
Habosra verjük a tojásfehérjét egy csipet sóval, utána ugyanezt tesszük a tojássárgájával és a cukorral.
Hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a mézet és a vajat, majd lapátkanállal óvatosan beledolgozzuk a tojásfehérjéből készült hab felét. Ehhez keverjük a sütőporral vegyített lisztet.
Most jöhet a hab másik fele, a kevés lisztben átforgatott aszalt gyümölcsök, a dió és a rum.
A koszorú alakú formát kivajazzuk, beletöltjük a tésztánkat, és előmelegített sütőben 180 fokon 45-50 percig sütjük.

A recptet a tavaly novemberi Otthon magazinba találtam. Akadnak még itt egyéb, nagyon ötletes sütemények is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése