2010. november 21., vasárnap

adásszünet vége

Megint neki lódulok a blog írogatásának, és feltöltöm az ide szánt recepteimet ,mert nem tétlenkedtem őszintén mondom csak hát a bejegyzésekkel nem voltam már olyan szorgos.
Most egy zseniálisan finomra sikeredett torta receptet írok le,amit a Lajos Mari féle 66 tortás könyvből vettem.( ez egy szuper könyv megéri megvenni) A történet röviden annyi,hogy egy ifjú hölgy születésnapjára készült (és nagyon jól sikeredett születésnap lett végül)


Banános Rumos torta

tészta:

30g kakaó
80 g finom liszt
2 banán
3 ek. rum
6 tojás
180 g kristálycukor
A kakaót beleszitáljuk a lisztbe. A banánt meghámozzuk és a rummal együtt finom péppé zúzzuk. Az egész tojásokat a cukorral tömör masszává keverjük. Apránként beledolgozzuk a banánpépet majd több részben a kakaós lisztet is. Tűpróbáig sütjük. Ha kész 12 órát pihentetjük.

krém:

6 lapzselatin
1 vanília rúd
2,5dl tej
4 tojássárgája
100g cukor
0,5 dl rum

ribizli lekvár
2 banán

A tejet vaníliával felforraljuk. A tojássárgákat cukorral habosra keverjük majd apránként hozzáöntjük a forró tejet. Meleg vízfürdő felett keverve besűrűsítjük. Ha kész hozzáadjuk a rumot és a zselatint. Megvárjuk míg a krém teljesen kihűl és hozzáadjuk több részletben a keményre vert tejszínt.
A piskótát ketté vágjuk megkenjük ribizlilekvárral, a banánt apró szeletekre vágjuk rárakjuk az alsó tortalapra, a kapcsos karikát ráillesztjük, ráöntjük a krémet majd mehet a másik torotalap (bekenve ribizli lekvárral)

díszítés:

Bécsben jártunk még tavaly,ahol találtam a belvárosban (a Rotenturm Strasse-tól nem messze) egy nagyon profi kis cukrász kellékes alapanyagos boltot.
Adventi időszak volt és szerelmes lettem a kirakatba és a boltba is akkor nugát krémet vettem a házi készítésű Mozart golyókhoz. Nos az úgy történt, hogy az egyetemen szünet volt ősszel és Anyukámmal kitaláltunk, hogy lazítás kép elmegyünk Bécsbe vonattal 1 napra. (Minden jó volt csak esett az eső sajnos.)El akartam menni ebbe a klassz cukrászos boltba, de a hihetetlen fényképes memóriám cserben hagyott (mentségemre legyen mondva nem tévedtem csak egy utcát) végül is fél óra barangolás után megtaláltunk.
Vettem 1 kg fehér nyújtható fondantot. Meg itthon a cukrász nagykerben barna színű Walton ételfestéket.


A fondantot kinyújtottam beborítottam a tortát vele majd a "kőműves segédeszközeimmel" próbáltam elsimítani légbuborékmentesre (ami nem teljesen sikerült)
A maradék fondantot megszíneztem különböző mértékben és virágokat vágtam ki belőlük különböző méretben és megformáztam őket és a sötét barna fondantból pedig elkészítettem a fatörzset. Két napig hagytam őket a levegőn,hogy szilárduljanak. Amikor beborítottam a tortát megnedvesítettem az ujjammal a díszek alját és ráraktam a tortára.


Nem vagyok büszke rá de hatan elpusztítottuk egy fél óra alatt.:)

2 megjegyzés: